Simulacija prometa prihodnosti

28. 11. 2011

Mariborska kolesarska mreža, povzeto po spletni strani sites.google.com/site/mkmslovenija

Kakšen bo mariborski promet v prihodnosti? Bodo na cestah še vedno glavni avtomobili, ali pa bodo prevladale razne nemotorizirane oblike mobilnosti? To vprašanje so si v soboto 19.11.2011 zastavili sodelavci projekta Teleport, ki so skupaj s predstavniki kolektivov Bikekitchen Vienna, Bikekitchen Linz in Bikekitchen Graz, v okviru festivala Kiblix-MFRU, na ulicah Maribora pripravili prometno simulacijo prihodnosti.

V Mariboru se že nekaj časa govori o nekakšni preurejeni podobi Glavnega trga in Koroške ceste, ki naj bi v prometnem smislu postala svojevrsten skupni prostor (shared space) za motoriziran in nemotoriziran promet. Pri tem se izrisuje jasen namig, da bo motorizran promet postopoma izrinjen iz mestnega središča. Koncept shared space ni samo postavljen znak z omejitvijo hitrosti, ampak pomeni celo vrsto dodatnih ukrepov, s katerimi, kot pravi eden njegovih glavnih promotorjev, danski arhitekt Jan Gehl, »povabiš ljudi na ulice, da vozijo kolesa in se po njih sprehajajo.«

Predstavniki kolektivov so v obliki kolesarske tolpe, ki so ji nadeli ime Bangang (Brutal antinational gang), zavzeli dve krožni križišči in na njih sondirali teren ter poskušali ugotoviti razne parametre vzhajajoče kolesarske kulturne eksplozije. Naredili so preprost eksperiment. Postavili so se na novo krožno križišče Ulice Kneza Koclja in krožišče Glavnega trga. Začeli so kolesariti v krogu na voznem pasu kot vozila, povsem enakovredno z ostalim prometom. Mešanje prometnih udeležencev (motoriziranih in nemotoriziranih) je namreč ključen dejavnik koncepta shared space. “Tovrsten razvoj prometa v mestih ni samo izmišljotina avantgardnih prometnih in prostorskih načrtovalcev, ampak ga je pred kratkim z resolucijo potrdil tudi Evropski parlament. Do leta 2020 bodo največje dovoljene hitrosti prometa v strnjenih naseljih zapovedane na 30km/h. Zato smo z intervencijo simulirali delovanje vsakodnevnega prometa v bližnji prihodnosti,” je povedal vodja projekta Teleport in predsednik Mariborske kolesarske mreže, Josip Rotar.

In kaj je pokazal eksperiment? Vozniki avtomobilov in avtobusov so se z lahkoto privadili na nenadno spremembo povečanega števila koles v krožišču. Prav tako so brez težav prevzeli nov položaj na prometni hierarhični lestvici. Po simuliranem prometnem režimu prihodnosti bodo motorizirani udeleženci imeli na cestah vlogo gosta, ne več domačina. S tem bodo različni inovativni koncepti  kot je shared space resnično zaživeli tudi na mariborskih ulicah. “Vse kar potrebujemo, so uporabniki, ki se bodo svoje nove vloge morali začeti šele zavedati. In prav k temu je eksperiment še dodatno nagovarjal. Cesto je potrebno uporabljati, jo vzeti za svojo in to pravico držati zase,” je še dodal Rotar.

Članek na spletni strani MKM

DODAJ SVOJ KOMENTAR: Prosimo izpolnite vsa polja. Na vaš e-mail vam bomo poslali potrdilo o objavi vašega komentarja. Vaš e-mail javno ne bo objavljen.

ARHIV NOVIC

DOGODKI

Zbori za prostor: Zakaj javni promet ne bi bil brezplačen?

Ponedeljek, 21. maja 2018 ob 18h v Pritličju, Mestni trg 2, Ljubljana

Javni potniški promet prinaša nižje skupne družbene stroške prometa kot osebni promet, zato si mnogo mest želi spodbuditi njegovo uporabo. Kako cena vozovnic vpliva na uporabo javnega potniškega prometa? Bi brezplačni javni promet ključno vplival na večje število potnikov? Lahko po drugi strani nižja cena zniža kakovost javnega prevoza in s tem negativno vpliva na njegovo privlačnost? Kakšne so na tem področju konkretne izkušnje slovenskih občin? In kaj za vse našteto pomenijo nove oblike skupnih in deljenih prevozov?

Prostor kot omejena dobrina je od nekdaj naravno mesto konfliktov. Po obdobju poudarjanja zasebnih in posamičnih interesov se kot družba počasi obračamo k večji občutljivosti do varovanja javnega dobra tudi v prostoru. Da bi bili pri tem uspešni, moramo najprej vedeti, kaj je javni interes, zakaj potrebuje aktivno podporo, in na kakšen način se ga lahko uveljavi.

V okviru Mreže za prostor organizirata društvo Maja Farol in IPoP – Inštitut za politike prostora serijo javnih dogodkov, s katerimi želita ob konkretnih aktualnih temah opredeliti javni interes v urejanju prostora. Organizatorji želijo predvsem omogočiti predstavitev različnih vidikov javnega interesa med enakovrednimi sogovorniki v odprti moderirani razpravi.

Sedmi zbor bo potekal v ponedeljek, 21. maja 2018 od 18h do 20h v Pritličju na Mestnem trgu 2 v Ljubljani. Uvodno predstavitev teme bo pripravil in predstavil novinar Borut Tavčar.

Več dogodkov
Napovednik Trajekt