avgust 2011

Zemljevid želja na Taboru

29. 08. 2011

Pregled sporočil članov Mreže za prostor

Zemljevid želja Na ploščadi pred Slovenskim etnografskim muzejem so lahko obiskovalci in prebivalci Tabora od 19. 8. do 24. 8. oddali svojo željo na 150m2 velikem zemljevidu četrti Tabor. Župan Zoran Janković je zadnji dan, 24. avgusta ob 20.00, razglasil željo, ki jo bo Mestna občina Ljubljana uresničila. Več na www.trajekt.org. Kako sprejeti raznolikost v evropskih mestih? Ob ugotovitvi, da so mesta, ki so odprta za priseljence, v izhodišču bolj konkurenčna, so mesta, ki so sodelovala v projektu URBACT OPENCities poskušala opredeliti kriterije za »odprtost« mesta in njegovo mednarodno privlačnost. Razvila so strategije, ki ne omogočajo le doseganja tega cilja, ampak tudi ustalitev večjega deleža mobilne populacije na svojem območju. Več na www.trajekt.org. Nek drug način raziskovanja prostora Kot je v zadnjem času že skoraj tradicija, so se mladi kamniški študentje…

Bo Trg Leona Štuklja zaživel?

24. 08. 2011

Petra Očkerl

Prostor, kjer se nahaja novonastali Trg Leona Štuklja, je imel v preteklosti mimobežni značaj. Predstavljal je nekakšen koridor za premikanje iz starega mestnega jedra proti trgovskemu centru City in naprej proti avtobusni postaji. Dnevno ga je prečkalo predvsem veliko število srednješolcev na poti v šolo ali iz nje. Ena večjih ovir na poti je bilo prečkanje dokaj prometne Svetozarevske, a se je kljub temu obdržal kot hvaležna šolska pot. Po drugi strani je bil za premikanje na osi mestni park – dravsko nabrežje ta prostor redko uporabljan. Večina pešcev se je raje ognila avtomobilskemu vrvežu ter se poslužila katere izmed veliko zanimivejših ulic v peš coni, bodisi Vetrinjske bodisi Gosposke. Za daljše zadrževanje in posedanje ta prostor nikoli ni bil pretirano zanimiv, saj eden ali dva majhna gostinska lokala nista mogla privabiti večjega števila ljudi, tako zaradi…

Nova knjiga o vrednotenju nakazuje obzorja nove miselnosti

22. 08. 2011

Slovensko društvo evalvatorjev

Slovensko društvo evalvatorjev je v sodelovanju s partnerji pripravilo novo knjigo, »Vrednotenje učinkov politik - obzorja nove miselnosti« (Radej Bojan, Mojca Golobič, Mirna Macur, Srečo Dragoš). Spremno besedo je napisal Darko Štrajn, knjiga pa bo izšla pri Založbi Vega,  Ljubljana, v jeseni 2011. Izid knjige je podprl tudi Inštitut za politike prostora. Doslej je razumevanje družbenih dilem dolgo počivalo na prepričanju, da so javne zadeve enostavne v smislu, da oblasti do obisti razumejo njihove vzročno-posledične povezave in jih lahko poznavalsko upravljajo same, brez nenehnega in večinoma nadležnega vmešavanja javnosti. Avtorji tej ideji nasprotujejo in namesto nje izgradijo argument, da so javne zadeve postale kompleksne. To pomeni, da resnica o družbenih zadevah, na primer o tem kaj je skupno dobro ali o tem kaj naj bodo prednostne naloge javnih politik in kako…

Drago parkiranje … mar res?

18. 08. 2011

Tadej Žaucer

V zadnjem času smo doživeli spremembe in podražitve, vezane na naše prometne navade in razvade. Tako rekoč ne mine dan, ne da bi v časopisih prebirali novice ali komentarje o podražitvah v povezavi s prometom. Višje kazni, višje parkirnine … Mesto in država nas na videz prekomerno izčrpavata zaradi prometa. Pa je to res? Tudi če nikakor ne odobravamo prehitre vožnje, razumemo, kako do nje pride. Nekomu se mudi in tvega. Tvega lastno varnost in varnost drugih, malenkost poveča obremenitev okolja, tvega tudi da ga doleti kazen. Navadno se nad kaznijo jezi, a jo načeloma razume. Po drugi strani pri neplačevanju parkirnine ne gre za nič podobnega. Gre za preprosto, zavestno odločitev, da parkirnine nekdo ne bo plačal. Zelo preprosto, kot da greš v pekarno, vzameš žemljo in je ne plačaš. Seveda tega dostojni državljani ne počno, verjetno nimajo niti izdelanega mnenja,…

Minimalna stanovanja študentov arhitekture

11. 08. 2011

Pregled sporočil članov Mreže za prostor

Minimalna stanovanja za mlade družine - interdisciplinarna poletna delavnica na Fakulteti za arhitekturo Pri delavnici, za katero so študentje pridobili mentorsko skupino pod vodstvom prof. Janeza Koželja, so sodelovali tudi študentje sociologije s Fakultete za družbene vede. Na podlagi intervjujev, ki so jih opravili z mladimi starši, so definirali njihove bivanjske potrebe, želje, zmožnosti in odnos do alternativnih stanovanjskih rešitev. Več na www.trajekt.org. Mednarodna delavnica o razumevanju prostorskih vplivov Deležniki ESPON-ove ciljne raziskave, projekta EATIA, vabijo na delavnico o razumevanju prostorskih vplivov, ki bo v torek, 6. septembra 2011, v Londonu. Delavnica se bo osredotočila na vprašanje, kako lahko pristop z zgodnjim prepoznavanjem vplivov in učinkov na prostorski sistem prispeva k bolj argumentiranemu oblikovanju nacionalnih stališč v sklopu priprave…

Vlaki in kolesa gredo skupaj

10. 08. 2011

Pregled sporočil članov Mreže za prostor

Kolesarnica na železniški postaji v Mariboru je nujna! Mariborska kolesarska mreža je na Mestno občino Maribor naslovila pobudo o ureditvi kolesarskega parkirišča pred vhodom na glavno železniško postajo v Mariboru. Predlog, poimenovan Kol(es)odvor, na celosten način preureja javni prostor pred postajo in predvideva vzpostavitev udobnih in varnih kolesarnic, ki bi bile na voljo za kratkotrajno ter dolgotrajno shranjevanje koles in prtljage. Več na sites.google.com/site/mkmslovenija/home. Travessa da Ermida: kulturna preobrazba in renesansa uličice Travessa da Ermida je projekt, kjer se združujejo sodobna umetnost, dizajn, oblikovanje nakita in degustacija vina. Gre za območje ene ozke ulice v monumentalnem okrožju Belem v Lizboni. Osrednje dogajanje se razvija okoli kapele, enoteke “Enoteca de Belém” in zlatarne “Oficina de Joalharia Alexandra Corte Real”. Obnova ulice,…

ARHIV NOVIC

DOGODKI

Zbori za prostor: Zakaj javni promet ne bi bil brezplačen?

Ponedeljek, 21. maja 2018 ob 18h v Pritličju, Mestni trg 2, Ljubljana

Javni potniški promet prinaša nižje skupne družbene stroške prometa kot osebni promet, zato si mnogo mest želi spodbuditi njegovo uporabo. Kako cena vozovnic vpliva na uporabo javnega potniškega prometa? Bi brezplačni javni promet ključno vplival na večje število potnikov? Lahko po drugi strani nižja cena zniža kakovost javnega prevoza in s tem negativno vpliva na njegovo privlačnost? Kakšne so na tem področju konkretne izkušnje slovenskih občin? In kaj za vse našteto pomenijo nove oblike skupnih in deljenih prevozov?

Prostor kot omejena dobrina je od nekdaj naravno mesto konfliktov. Po obdobju poudarjanja zasebnih in posamičnih interesov se kot družba počasi obračamo k večji občutljivosti do varovanja javnega dobra tudi v prostoru. Da bi bili pri tem uspešni, moramo najprej vedeti, kaj je javni interes, zakaj potrebuje aktivno podporo, in na kakšen način se ga lahko uveljavi.

V okviru Mreže za prostor organizirata društvo Maja Farol in IPoP – Inštitut za politike prostora serijo javnih dogodkov, s katerimi želita ob konkretnih aktualnih temah opredeliti javni interes v urejanju prostora. Organizatorji želijo predvsem omogočiti predstavitev različnih vidikov javnega interesa med enakovrednimi sogovorniki v odprti moderirani razpravi.

Sedmi zbor bo potekal v ponedeljek, 21. maja 2018 od 18h do 20h v Pritličju na Mestnem trgu 2 v Ljubljani. Uvodno predstavitev teme bo pripravil in predstavil novinar Borut Tavčar.

Več dogodkov
Napovednik Trajekt