Prednost šibkejšemu

10. 07. 2011

Tedenski pregled objav v medijih

“Pešcona je kraljestvo pešcev”

Mnogi pešci se med hojo po pešconah, ko le nekaj milimetrov stran mimo švigne kolesar in se jim za trenutek ustavi srce, začnejo spraševati, ali je kolesarjem sploh dovoljeno voziti po teh območjih. Odgovor na to vprašanje je pritrdilen, vendar to ne pomeni, da je kolesarska vožnja lahko kakršna koli. Zakon o varnosti cestnega prometa namreč določa, da lahko kolesarji vozijo po območjih za pešce le tako, da ne ovirajo ali ogrožajo peščev. Več na www.dnevnik.si.

Kako rešiti stanovanjsko vprašanje mladih?

Raziskave kažejo, da se mladi v Sloveniji čedalje pozneje odselijo od staršev. Med evropsko sedemindvajseterico smo zdaj že drugi po odstotku mladih med 18. in 34. letom starosti, ki še vedno bivajo pri starših, če pa gledamo samo moško populacijo v tem starostnem obdobju, smo s skoraj 75-odstotnim deležem na neslavnem prvem mestu. Andreja Cirman z ljubljanske Ekonomske fakultete je k razpravi na javnem posvetu o stanovanjski problematiki mladih, ki jo je organiziral Mladinski svet Slovenije, med drugim dodala, da draginjo pri nas povzročajo dolgotrajni postopki, ne gradbeniki, saj po izračunih dan postopka za 57 m2 veliko stanovanje investitorja stane sedem evrov. Rešitev stanovanjskega vprašanja mladih naj bi bila vzpostavitev trga najemnih neprofitnih stanovanj in urejeni nepremičninski davki. Več na www.delo.si.

Ljubljančani pogrešajo zelene površine

Sončno vreme in prijetne temperature na ljubljanske ulice in v parke ne privabijo le turistov, ampak tudi občane. Zato smo Ljubljančanke in Ljubljančane vprašali, v katerem kotičku mesta najraje preživljajo poletne popoldneve in ali so s ponujeno izbiro zadovoljni. Več na www.eko.dnevnik.si.

Tudi Vegova brez avtomobilov

S 1. avgustom bodo na Vegovi ulici pri Trgu francoske revolucije začeli delovati potopni stebrički, ki bodo poleg na omenjeni ulici omejili promet tudi na območju Peternelove, Gosposke, Salendrove in Turjaške ulice ter Novega trga. Več na www.dnevnik.si.

Janković bi že jeseni kopal pod tržnico

Ljubljanska upravna enota je mestni občini izdala gradbeno dovoljenje za garažno hišo pod tržnico. Gradnje po včerajšnjem sklepu mestnega sveta ne bo financirala občina, temveč zasebni investitor, ki ga bodo predvidoma do konca poletja poiskali z javnim razpisom. Investitorju nameravajo v zameno za dokončanje garaže ponuditi bližnjo Mahrovo hišo, kjer bi lahko uredil manjši butični hotel ali poslovne prostore, v pritličju stavbe, ki bo dobila tudi nov prizidek, pa je predvidena pokrita tržnica. Ljubljanski župan Zoran Janković je prepričan, da bi lahko garažno hišo začeli graditi že jeseni, dela pa naj bi trajala dve leti. Več na www.dnevnik.si.

Tržnice ne dajo: protesta za zaščito kulturne in naravne dediščine

Pred začetkom osme seje Mestnega sveta Mestne občine Ljubljana, kjer je bil na dnevnem redu tudi predlog akta o javno-zasebnem partnerstvu za izvedbo projekta Podzemna parkirna hiša Tržnica, prizidek k Mahrovi hiši, ureditev Vodnikovega trga in podzemna parkirna hiša Krekov trg z ureditvijo Krekovega trga, se je pred Magistratom zbralo približno sto protestnikov, ki so vnovič želeli prepričati župana, da »umakne ta predlog in pozabi na garaže pod tržnico.« Več na www.delo.si.

Kazen za napačno parkiranje v MOL tolmačijo po svoje

Občinski uradniki so se zavili v molk. Predvidoma v ponedeljek bodo utemeljili svoje tolmačenje zakona. Avtomobiliste, ki bodo v prihodnje parkirali na plačljivih parkiriščih po glavnem mestu in prekoračili plačani čas parkiranja ali na parkomatih pozabili plačati parkirnino, bo lahko Mestna občina Ljubljana (MOL) zaradi svojega tolmačenja novega zakona o pravilih cestnega prometa (ZPRCP) kaznovala s kar 200 evri globe. Več na www.delo.si.

V Domžalah ne bo več kričečih fasad

Nove domžalske fasade bodo poslej le svetlih barv, in sicer v odtenkih sive in različnih zemeljskih barv. Za nameček bodo barve fasad, ki bodo določene že v projektu za pridobitev gradbenega dovoljenja, v Domžalah v bodoče usklajene tudi z barvo strehe, poslikave fasad pa ne bodo dovoljene. Tako so na zadnji seji občinskega sveta sklenili domžalski svetniki, ko so odločali o spremembah odloka o prostorskih ureditvenih pogojih. Več na www.dnevnik.si.

Naplahtana arhitekta le prejela plačilo

Občina je z več kot polletno zamudo nakazala honorar za idejno zasnovo nove Umetnostne galerije Maribor, ki ne bo zgrajena. Na Mestni občini Maribor so se vztrajno izgovarjali, da nova Umetnostna galerija Maribor ne bo zgrajena zaradi nesposobnosti madžarskih avtorjev arhitekturne zasnove za to galerijo. Da to ni res, razkriva tudi zadnja poteza občinarjev; Madžaroma so pred dnevi nakazali večino honorarja za opravljeno načrtovalsko delo, čeprav nista bila pripravljena podpisati aneksa, po katerem naj bi soglašala s prostovoljno odpovedjo pogodbe. Na občini so se uklonili šele po tem, ko sta arhitekta napovedala odškodninsko tožbo. Več na www.dnevnik.si.

Novo obračališče in več parkirnih mest za taksiste

Potem ko je bil spremembe prometnega režima v središču Maribora, ki je bila posledica ureditve Trga Leona Štuklja, deležen tudi del Partizanske ceste, saj je odsek od Titove ceste proti Modni hiši postal območje z omejenim dostopom za vozila, je na križišču Partizanske ceste in Ulice škofa Maksimilijana Držečnika (prej Svetozarevske ulice) pred dnevi nastalo novo gradbišče. Tatjana Štelcer iz službe za odnose z javnostmi v kabinetu mariborskega župana je dejala, da se je pokazala potreba po obračanju vozil na koncu Partizanske ceste, saj vožnja taksijem v območje za pešce ni dovoljena. Več na www.vecer.com.

MariBAJK najboljši mladinski projekt leta 2010

V Mladinskem informacijsko-svetovalnem centru Infopeka, Pekarna Magdalenske mreže, so lani pripravili projekt MariBAJK, v okviru katerega so prostovoljci zbrali stara kolesa in njihove dele, jih ponovno sestavili, usposobili za vožnjo in prebarvali ter jim nadeli navihana imena. “Projekt je bil namenjen kritičnemu preudarku stanja v današnji družbi, v lokalni skupnosti. Vsi so se strinjali, da je v Mariboru v centru preveč avtomobilov in da bi bilo fino opozoriti na alternativne načine prevoza, med njimi tudi na kolesa,” pojasnjuje Urška Breznik iz MISC Infopeke. Več na www.vecer.com.

Trg Leona Štuklja končno odprt

Po skoraj letu dni so Mariborčani vendarle dočakali prenovljeni Trg Leona Štuklja. Prenova trga je sicer stala 3,5 milijona evrov, kar je za 2,5 milijona več kot so sprva načrtovali. Prekrit je s kitajskim kamnom in zasajen z nizozemskim drevjem.

Nezakonito divjanje z motornimi vozili

V poletnih mesecih se močno poveča število nezakonitih voženj motornih vozil v naravnem okolju. Na Pohorju je ta problem prerasel v pravo katastrofo, opozarja Darko Lorenčič, vodja odbora za varstvo narave planinskih društev Podravja in član komisije za varstvo narave pri upravnem odboru Planinske zveze Slovenije. Več na www.delo.si.

Civilna iniciativa Braslovče s shodom proti umestitvi trase tretje razvojne osi

Civilna iniciativa Braslovče je včeraj pripravila protestni shod, ki so ga poimenovali Za našo zemljo gre. V imenu iniciative, ki nasprotuje umestiti trase tretje razvojne osi skozi Braslovče, je spregovoril poslanec Lojze Posedel, ki je povedal, da bi oblast morala poiskati rešitve in zaščititi najboljša kmetijska zemljišča. Več na www.dnevnik.si.

Podoba dvorane Portoval znana, graditelj še ne

V Kulturnem centru Janeza Trdine v Novem mestu je od včeraj pa do 15. julija na ogled razstava elaboratov arhitekturnega natečaja za novo novomeško mestno večnamensko dvorano Portoval. Komisijo je izmed 37 predlogov najbolj navdušila idejna rešitev biroja Sadar in Vuga, ni pa še znana vrednost naložbe. Več na www.delo.si.

V starem mestnem jedru Pirana znova urejajo promet

Odslej bo tudi staro mestno jedro v Piranu imelo svoje krožišče. Uredili so ga na samem vstopu na Tartinijev trg, da bi lokalni avtobusi za Lucijo in busek, ki brezplačno vozi na veliko parkirišče na Fornačah, laže obračali na postajališču in manj ovirali promet ob malem mandraču.  Več na www.primorske.si.

Porečanka bo čez tri leta povsem nova

“Parencana bo čez dve ali tri leta pravi turistični in kulturni proizvod,” napoveduje Martin Čotar, predstavnik Istrske županije. Slovenski in hrvaški partnerji v projektu z evropskim denarjem že nekaj let obnavljajo staro železniško progo med Trstom in Porečem. Traso so na slovenski strani že povsem obnovili ter na njej uredili kolesarsko in peš pot. Na Hrvaškem pa čaka na obnovo še zadnjih 21 kilometrov med Vižinado in Porečem. Več na www.primorske.si.

Uredili so območje ob Vojkovem domu

Parkirišče pred Vojkovim domom v Portorožu so prejšnji teden uredili. V občini zagotavljajo, da poseg ne napoveduje spremembe namembnosti prostora. Na območju ob Vojkovem domu so počistili parkirišče in pripadajočo zelenico, vse skupaj zasuli z zemljo in slojem gramoza, utrdili, ogradili ter opremili s tablo o zasebnem parkirišču. Več na www.primorske.si.

Konec kampiranja v prikolicah in šotorih

Komenski občinski svet je na zadnji seji sprejel obvezno razlago odloka o prostorsko ureditvenih pogojih (PUP) in z njo s krepkejšimi črkami zapisal prepoved bivanja izven poselitvenih območij. Izven poselitvenih območij v občini Komen bo odslej prepovedno postavljanje počitniških prikolic, bivalnih zabojnikov, šotorov in drugih začasnih “bivališč”. Prepovedano bo tudi bivanje v njih. Več na www.primorske.si.

Kaže, da bodo “Novo Gorico” podaljšali

Polemike v zvezi z izravnavo Kidričeve ulice in rušenjem dela Vojkove ceste na ureditvenem območju ob Gasilskem domu se še niso polegle. Kot kaže, pa so svetniki v novem mandatu bolj naklonjeni novi cestni ureditvi na tem območju, ki v razvojnem konceptu mesta pomeni širitev mestnega središča. Več na www.primorske.si.

Sivka namesto bakel

“Končno nekaj sredozemskega,” so Koprčani navdušeno pozdravili rastlinsko novost, ki krasi kamnite posode na mestni aleji ob stadionu na Bonifiki. Namesto nesojenih gorečih bakel, ki bi morale po zamislih in željah koprskega župana Borisa Popoviča osvetljevati to vstopno točko v Koper, so v kamnita korita posadili grmičke dišeče sivke. Več na www.primorske.si.

Semafor štiri že zapeljal v napačno smer

Po dobrih dveh tednih, odkar so na koprski avtocesti postavili semafor, ki iz smeri Izole dovoljuje zavijanje v središče Kopra, izmenično pa ustavlja promet proti Izoli, se težave zmedenih voznikov še kar vrstijo. Več na www.primorske.si.

Skejt park je popolnoma razpadel, občina obljublja novega

Rolkarskega poligona za novogoriško Perlo, ki je bil v tako klavrnem stanju, da se je nekaj uporabnikov v zadnjem času poškodovalo, ni več. Ostalo je le razdejanje. Na občini obljubljajo, da bodo območje parka v kratkem počistili, in, če “bo bog dal”, prihodnje leto postavili novega. Več na www.primorske.si.

DODAJ SVOJ KOMENTAR: Prosimo izpolnite vsa polja. Na vaš e-mail vam bomo poslali potrdilo o objavi vašega komentarja. Vaš e-mail javno ne bo objavljen.

DOGODKI

Zbori za prostor: Zakaj javni promet ne bi bil brezplačen?

Ponedeljek, 21. maja 2018 ob 18h v Pritličju, Mestni trg 2, Ljubljana

Javni potniški promet prinaša nižje skupne družbene stroške prometa kot osebni promet, zato si mnogo mest želi spodbuditi njegovo uporabo. Kako cena vozovnic vpliva na uporabo javnega potniškega prometa? Bi brezplačni javni promet ključno vplival na večje število potnikov? Lahko po drugi strani nižja cena zniža kakovost javnega prevoza in s tem negativno vpliva na njegovo privlačnost? Kakšne so na tem področju konkretne izkušnje slovenskih občin? In kaj za vse našteto pomenijo nove oblike skupnih in deljenih prevozov?

Prostor kot omejena dobrina je od nekdaj naravno mesto konfliktov. Po obdobju poudarjanja zasebnih in posamičnih interesov se kot družba počasi obračamo k večji občutljivosti do varovanja javnega dobra tudi v prostoru. Da bi bili pri tem uspešni, moramo najprej vedeti, kaj je javni interes, zakaj potrebuje aktivno podporo, in na kakšen način se ga lahko uveljavi.

V okviru Mreže za prostor organizirata društvo Maja Farol in IPoP – Inštitut za politike prostora serijo javnih dogodkov, s katerimi želita ob konkretnih aktualnih temah opredeliti javni interes v urejanju prostora. Organizatorji želijo predvsem omogočiti predstavitev različnih vidikov javnega interesa med enakovrednimi sogovorniki v odprti moderirani razpravi.

Sedmi zbor bo potekal v ponedeljek, 21. maja 2018 od 18h do 20h v Pritličju na Mestnem trgu 2 v Ljubljani. Uvodno predstavitev teme bo pripravil in predstavil novinar Borut Tavčar.

Več dogodkov
Napovednik Trajekt