Slovensko cesto kolesarjem

03. 06. 2011

Ljubljanska kolesarska mreža  je začela zbirati podpise k peticiji s katero zahteva, da se omogoči varno in hitro kolesarjenje po Slovenski cesti v Ljubljani. To bi imelo velik funkcionalni pomen za prevoznost mestnega jedra s kolesi, kot tudi velik simbolni pomen za urbano kolesarjenje v Sloveniji nasploh.

Slaba prevoznost centra Ljubljane s kolesom je eden osrednjih, še zdaleč pa seveda ne edini problem kolesarjenja v Ljubljani. Širjenje con za pešce v starem delu mesta situacijo obenem izboljšuje in poslabšuje. Kolesarji in kolesarke smo po eni strani res pridobili več prostora, kjer nas ne ogrožajo avtomobili, a po drugi strani smo hkrati prisiljeni, da na vse večjem delu mestnega jedra vozimo s hitrostjo pešca. Vse večja komercializacija obrežij na obeh bregovih Ljubljanice od Brega do Zmajskega mostu položaja tudi ne izboljšuje, na nekaterih mestih ni več mogoče kolesariti niti s hitrostjo pešca!

Kot predlaga Ljubljanska kolesarska mreža je zato edina rešitev za izboljšanje prevoznosti centra s kolesom, da se na Slovenski cesti zagotovi možnost vožnje s kolesom v obe smeri po njeni celotni dolžini. Omogočenje kolesarjenja po osrednji mestni aveniji bi bilo tudi simbolno dejanje, s katerim bi Ljubljana postala kolesarsko mesto!

Mreža opozarja, da mestna politika že leta favorizira avtomobilski promet v mestu za ceno upočasnjevanja kolesarskega. Kolo kot v mestu najhitrejše in za okolje najmanj obremenjujoče prevozno sredstvo se v Ljubljani kot najhitrejše izkaže le ob nenehnem kršenju prometnih predpisov in istočasnem ogrožanju prometne varnosti. Mestne oblasti, ki se občasno zgražajo nad slabo prometno kulturo kolesarjev, nas s trenutno prometno ureditvijo takorekoč silijo v kršenje prometnih predpisov. In to ob dejstvu, da se Ljubljana duši v izpušnih plinih in delcih, ki neposredno ogrožajo zdravje, ter v vse večjem hrupu, obenem pa ni videti nobenih odločnih ukrepov za izboljšanje možnosti za varno, hitro in udobno kolesarjenje v mestu.

Že dolgo časa je s strani mestnih oblasti mogoče poslušati argument, da Slovenske ceste za osebni avtomobilski promet ni mogoče zapreti vsaj dokler ne bo pri Cukrarni zgrajen most, ki bo povezal Roško in Njegoševo cesto ter s tem sklenil cestni obroč okoli mestnega središča. Zato v Ljubljanski kolesarski mreži zahtevajo:

1. Da se ob odprtju Fabijanijevega mostu in zaključku izgradnje priključka za dostop do novozgrajene parkirne hiše pod Kongresnim trgom takoj zapre Slovenska cesta med križiščem z Gosposvetsko in Šubičevo cesto za osebni avtomobilski promet v obe smeri, med Šubičevo in Aškerčevo cesto pa se avtomobilom dovoli samo dostop do parkirne hiše na Kongresnem trgu iz smeri Aškerčeve ceste.

2. Da se od križišča z Gosposvetsko do Aškerčeve ceste en vozni pas vzpostavi kot jasno označena dvosmerna kolesarska steza, na odseku med Gosposvetsko cesto in Bavarskim dvorom pa ukine prepoved kolesarjenja po cestni površini!

Županu Ljubljane Ljubljanska kolesarska mreža sporoča, da bo Ljubljana najlepše mesto na svetu šele takrat, ko bo po njej možno hitro, varno in udobno kolesarjenje!

Peticijo lahko podpišete na:
http://www.petitions24.com/signatures/slovenska_je_tudi_nasa/

Ljubljanska kolesarska mreža

DODAJ SVOJ KOMENTAR: Prosimo izpolnite vsa polja. Na vaš e-mail vam bomo poslali potrdilo o objavi vašega komentarja. Vaš e-mail javno ne bo objavljen.

ARHIV NOVIC

DOGODKI

Program za konferenco Bogastvo lokalnih skupnosti 8/11/2018 objavljen!

Vabimo vas na mednarodno konferenco Bogastvo lokalnih skupnosti, ki se bo odvijala 8. novembra 2018 od 9.00 do 15.30 v Poligonu v Ljubljani. Zdaj se lahko prijavite!

Številni kraji se srečujejo s propadanjem lokalnih ponudnikov storitev in pridelovalcev hrane, čemur sledi naraščanje brezposelnosti ter številne druge družbene in okoljske posledice. Globalizacija ni nujno koristna za lokalno ekonomijo, zato vse večkrat slišimo o krajih, ki gradijo razvoj na lokalnih priložnostih. Javno naročanje pri lokalnih ponudnikih ter razvoj lokalnih storitev, delovnih mest in lokalnih valut so pristopi, ki lahko močno doprinesejo k ustvarjanju vrednosti v nekem okolju. Ključno je, da denar ostane čim bližje domu.

Osrednja vsebinska prispevka bosta pripravila Neil McInroy iz organizacije CLES (Združeno kraljestvo), ki bo predstavil njihove izkušnje s spodbujanjem lokalne vrednosti v Prestonu in drugih britanskih mestih ter njihovo delo po vsej Evropi v okviru URBACT omrežja Procure, in Annet van Otterloo iz Afrikaanderwijk Cooperatie (Rotterdam, Nizozemska), ki bo govorila o družbenem vidiku odpornosti južnega Rotterdama z investiranjem v aktivne prebivalce in lokalno podjetništvo v četrti Afrikaanderwijk.

Poleg zanimivih primerov iz vse Evrope bomo spoznali tudi dobre prakse iz Slovenije in razpravljali o tem, kako lahko občine spodbujajo ustvarjanje vrednosti v lokalnem okolju z viri, ki jih že imajo na voljo.

Pridružite se predstavnikom nacionalnih institucij, regionalnih in lokalnih uprav, strokovnjakom, nevladnim organizacijam, praktikom in raziskovalcem iz akademskih in raziskovalnih institucij.

Udeležba je brezplačna, vendar je število mest omejeno, zato se čim prej prijavite.

PROGRAM

PRIJAVA

Več o konferenci: http://ipop.si/bogastvo-lokalnih-skupnosti/

Konferenco organizirajo Ministrstvo za okolje in prostor, IPoP – Inštitut za politike prostora in Skupnost občin Slovenije.

Več dogodkov
Napovednik Trajekt